Do you want a cookie?

Green thumbs, watch out! We use cookies on our website - not the delicious ones for snacking, but the digital helpers. They enable us to find out how our website is used. If you click on "Accept", our virtual garden gnomes will be happy and promise to guard your data like their own watering can. You can find more information in our Privacy Policy.

Moselraini
Moselraini 25.06.2026, 09:47
My attempts at bonsai! I'd love to hear your suggestions for improvement.
7 Likes 3 Comments

Comments

Freibeetgärtner Freibeetgärtner 25.06.2026, 10:10
Lieber die Schalen beschatten die Hitze ist nicht gut für die Pflanzen Wurzeln. Ich hätte eher Sorten verwendet mit kleineren Blätter. Das sieht natürlich aus.
Sonnenkind Sonnenkind 25.06.2026, 10:24
Ich würde sie bei der Hitze auch in den Schatten, bzw. Halbschatten stellen. Und bei den Exemplaren mit langen Zweigen schon mit Draht arbeiten.
Schöpp op Schöpp op 25.06.2026, 13:22
Die Schalen erscheinen mir für die Größe der "Bäume" zu groß. Die Schale sollte mit dem Baum wachsen. Sonst zu viele Wurzeln und Nährstoffe

Join the Fryd community and connect with other gardeners!